Батьківська сторінка














ЯК ПОЧИНАТИ СЛУХАТИ МУЗИКУ З ДИТИНОЮ
(поради для батьків під час карантин)
Шановні батьки! Якщо Ви хочете, щоб серце Вашої дитини прагнуло до Добра, Краси, Людяності, спробуйте навчити її любити і розуміти музику! Вчить її, навчайтеся разом з нею! Фахівці з різних галузей дошкільної психології, педагогіки мистецтва радять починати займатися музикою вагітним мамам ще у період вагітності, а продовжувати зразу від народження дитини для формування гармонійної особистості засобами музики. Музичне мистецтво є джерелом духовності, засобом активізації всіх творчих здібностей дитини, звичайно за умов систематичних занять і не лише у дошкільних навчальних закладах, а і дома. Прихильники раннього виховання мистецтво рекомендують батькам не втратити можливість формування гарного смаку у малюків, розуміння ними характеру та образності музики, величезного естетичного впливу на всю психіку дитини, її позитивний та гарний настрій.
Обов’язковою умовою для формування естетичного музичного смаку має бути сформована родинна фонотека. До неї мають входити: записи класичної музики на фоні звуків природи — шуму струмка, моря, звуків лесу, спів пташок, пісні з улюблених мультфільмів, казки, колискові, український дитячий фольклор. Слухаючи музику разом з дитиною, ви переконаєтеся що зникає стурбованість дитини, її тривога, вона заспокоюється і розслаблюється. У процесі формування музичного сприйняття перед фахівцями і батьками стоїть завдання привчати дітей прислухатися до мелодії, слів пісні й упізнавати її при повторному прослуховуванні.
Особливо важливою ланкою є формування музично-сенсорних здібностей у дітей раннього дошкільного віку є музичне переживання. В основі розвитку їхніх музично – сенсорних здібностей лежить слухання, розрізнення, відтворення чотирьох основних властивостей звуку – висоти, тривалості, тембру, сили. Розвиваючи музичний слух дитини слід впроваджувати включені музично – дидактичні ігри з певним змістом і правилами. В основі їх лежать навчальні завдання, спрямовані на освоєння різних властивостей музичного звуку. Дітям на другому році життя слід запропонувати дитячі інструменти та іграшки, з якими вони можуть пограти і потім угадати, який інструмент звучить, порівняти тихе й гучне звучання. Для дітей на 3 році життя музично – дидактичні ігри дещо ускладнюють. Ставиться завдання не лише розрізняти контрастні звучання, а й відтворювати їх. Наприклад, у грі «Чий будиночок?» дитині пропонується показати, як нявкає кішка (низький звук) або кошеня (високий звук). Вправи розвиваються залежно від поставленого дидактичного завдання й від психофізичних можливостей кожної дитини. Нерідко в дітей із церебральним паралічем характерні розлади емоційно-вольової збудливості, дратівливості, руховому розгальмуванню, в інших – у вигляді загальмованості, сором'язливості. Тому завдання підбираються індивідуально. Важливим елементом дітей першого – третього років із є 


виразне виконання музичного твору мамою, бабусею, татом. Разом з тим, при роботі з такими дітьми необхідні наочні прийоми, що залучають дитини до музики – показ іграшки. Дітям приємно слухати музику й дивитися на іграшку, про яку співається в пісні. Зорове сприймання образу сприяє розумінню змісту виконуваної пісні, її запам'ятовуванню. З цією метою застосовуються й персонажі лялькового театру, за допомогою яких інсценується зміст того або іншого твору.
Більш різноманітний музичний репертуар для дітей дошкільного віку допомагає зацікавити дитину музикою, викликати й підтримати її радісне хвилювання. У цьому віці зберігає своє значення використання іграшки як засобу, що викликає інтерес до виконуваних творів. Засвоєнню музики допомагають короткі пояснення, які виділяють найяскравіші художні засоби.
Музика сприяє активізації пізнавальної й розумової діяльності. Діти багато про що дізнаються, уважно слухаючи музику. Виховуючи маля, розвиваючи здібності, збагачуючи духовно, знайомлячи і зі складнішими творами, ви відкриваєте перед ними ще один шлях збагачення їхнього музичного досвіду.
Можливо, декілька порад фахівців музичного мистецтва допоможуть Вам і Вашої дитині ввійти в великий та чудовий світ музики.

Поради батькам:
1. Пам'ятайте про те, що любий музичний твір треба слухати уважно. Головне, безумовно, бажати слухати! Треба дуже постаратися уважно слідкувати за тим, що діється у музиці, від початку до кінця, нічого не пропускати. Музика завжди віддячить слухача, даруючи нові почуття, новий настрій, мабуть такий, якого ніколи не було.
2. Починати слухання треба з маленьких творів.
Це може бути вокальна музика (музика для голосу), або інструментальна (яка виконується на різних інструментах). Прислухайтеся до звуків, постарайтеся почути і розрізнити динамічні відтінки музичної мови, з'ясувати чи роблять вони виразним виконання музичного твору.
3. Безумовно, слухати вокальну музику легко, текст завжди підкаже, що хотів сказати композитор, якими думками поділитися.
4. В інструментальної музиці слів немає, але від цього вона не стає менш цікавішою. Слухайте з дітьми твори П.Чайковського, С. Прокоф'єва, Р. Шумана, В. Моцарта, О. Гречанінова та сучасних композиторів.
5. Час від часу необхідно повертатися до прослуховування вже знайомих творів.
6. Постарайтеся зробити слухання музики систематичними, відводьте для цього певний час.
7. Дуже корисно слухати одні й ті ж самі твори у виконанні різних солістів та колективів.



Нетрадиційні музичні інструменти.
Чим розважити дітей вдома в період Карантину замислюються всі батьки. Але насправді є безліч різних занять якими можна займатися з дітками разом. Ось, наприклад,  Гра на Дитячих Музичних Інструментах.
Сьогодні почнемо з кухні.
Всі діти знають що у мами на кухні є безліч кухонних музичних інструментів (це і ложки, кастрюлі, кришки, тарілки, склянки з водою), на  яких діти завжди мріяли пограти.
Ще  нетрадиційні музичні інструменти, можна  виготовити разом з дітьми. Так, пластмасові яйця з-під „ кін дер – сюрпризів ", балончики з-під мильних бульбашок, металеві баночки з-під кави, шоколадних напоїв можуть замінити маракас, якщо всередину насипати крупу, зернята кукурудзи, дрібні горішки тощо.
Музичний інструмент, який замінить румбу, можна виготовити з металевих кришечок з-під напоїв. Для цього в кришечках треба зробити дірочку, нанизати на проволочку , закріпивши їх угорі та знизу.
Чудовий звук, який нагадує стукіт дерев'яних ложок, можна видобути постукуванням будівельними кубиками. Дзвін кришталевих склянок замінить звучання дзвіночків, а барабаном може стати великий дерев'яний куб. Якщо підвісити на мотузку великий цвях і вдарити по ньому іншим цвяхом, вийде звук, як у металофона.
Своєрідним ксилофоном можуть бути кілька скляних пляшок, наповнених водою на різному рівні, або склянки з водою, теж наповнені по – різному. Вдаряти треба тихенько металевим предметом або дерев'яною паличкою.
Дітям подобається грати на картонних коробочках із – під кефіру, у які насипано квасолю або горох. Цей звук нагадує звук брязкальця. Наклавши на велику чашку цупкий папір ( крафт ) і міцно обв'язавши його навкруг чашки грубою ниткою, можна змайструвати простенький бубон.
 А дерев'яні й металеві ложки, кришки з-під каструль і самі каструлі, дерев'яні дощечки для нарізання овочів, качалка, теж можуть бути ударними інструментами. Головне – чітко й ритмічно грати ними так, щоб підтримувати мелодію, а не заважати їй.
А барабан можна виготовити з порожньої пластикової банки з кришкою або з відра з кришкою. Спочатку кришку треба заклеїти тканиною або фольгою, а потім прикріпити до каструлі чи відра скотчем. Якщо обтягнути банку чи відро старою шкірою  звук відрізнятиметься. А грати на цьому „барабані" діти самі вирішують чим ( паличками, старими пензликами, ложками або пальцями).
Ще одна іграшка – музичний інструмент - водяний органчик. Своєрідні булькаючи звуки можна одержати, якщо в скляну банку подути через скляну чи металеву трубочку.

Отже, батьки,  долучаємось до виготовлення нетрадиційних музичних інструментів з дітками та  до музикування на них. 



РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ БАТЬКІВ
ЩОДО МУЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ
Музика для малюка — чарівний світ радісних почуттів і пере­живань. Але цей світ лише тоді стане зрозумілим і близьким, коли в дитини будуть розвинені музичні здібності, й насамперед музич­ний слух та емоційна чутливість.
Чи можна розвинути музичні здібності в дітей? Які види ху­дожньої діяльності оптимальні для дошкільників? Коли і як при­лучати малят до музики? Батьки часто ставлять педагогам такі за­питання.
На думку вчених, музичний розвиток починається дуже рано. Пригадайте, як сприймала музику ваша дитина, коли їй не було ще й року: маля прислухалося, усміхалося. Спершу ви спонукали дитину плескати в долоньки, розгойдувалися в такт музики, а дещо пізніше помітили, що вона й сама цього прагне. А як полюбляють малята дитячі пісеньки, мультфільми, у яких багато музики!

Розвиток музичних здібностей може здійснюватися в різнома­нітній діяльності, яку організує з дитиною дорослий: під час за­нять співами, ритмікою, танцями, слухання музики, гри на інстру­ментах.
Насамперед треба розвивати емоційну чутливість до музики, що починається з уміння сприймати контрастний настрій (харак­тер) пісень та інструментальних п'єс. Для цього потрібна різнома­нітна музика: весела, сумна, повільна, швидка тощо. Усі діти зро­стають під колискову музику. Вона заспокоює, заколисує, створює приємні відчуття ніжності та спокою. Під мамин спів дитина заси­нає і, як правило, міцно спить.
Ось ви ввімкнули програвач. Подивіться, як поводиться дитина під час слухання музики: чи захоплена вона твором, який слухає? Про це можна судити за її позою, рухами, мімікою, жестами. Уже в дошкільні роки у дитини з'являються улюблені твори, вона охоче їх слухає, намагається наспівати. Дитину захоплює звучання влас­ного голосу чи музичного інструмента.
Дитина 4—5 років може визначити жанр музичного твору. Можна запропонувати послухати декілька п'єс П. Чайковського: «Нова лялька» і «Хвороба ляльки» з «Дитячого альбому».
«Послухай уважно музику, — кажете ви, — подумай, яка вона, про що може розповісти». Реакція на музику в цьому віці дуже без­посередня, дитина зазвичай правильно називає її характер.
Щоб посилити сприймання музичного твору, можна використо­вувати музику як фон під час розглядання картини або слухання казки, малювання чи ліплення.
Чим частіше вдома звучатиме музика, зрозуміла дитині, тим більше шансів виховати в малюка любов до неї.




Комментарии

Популярные сообщения из этого блога